2020'nin Gözden Kaçan Kitapları

2020'nin bitmesine tam iki buçuk ay var. Üstelik aylarca eve kapandığımız bir pandemi yaşamışız ki bu süreç henüz bitmiş değil. Peki ben neden bu yılın gözden kaçmış kitaplarının listesini bu kadar erken çıkarıyorum. Aslında bunun birden fazla sebebi var. En önemli sebep: Gözden kaçanlar listelerinin sene sonunda yayımlanmasını sevmiyorum. Bana göre bu listelerin kasım gibi yayımlanması sene bitmeden arayı kapatmak isteyen okuyucuya daha faydalı oluyor. Ayrıca kimse pandeminin nereye gideceğini kestiremiyor, ben olacağına inanmıyorum ama bir daha eve kapanmamız halinde bu listenin insanlara faydalı olabileceğine inanıyorum. İnanmak istiyorum. Sonuncu sebep biraz kişisel, muhtemelen yıl sonunda buralarda olmayacağım. 

Listeyi burada paylaşacağım için oldukça geniş tuttum, hatta yeni çıkan dikkat çekmesi muhtemel kitapları da ekledim. Listenin herhangi bir objektiflik kaygısı güdülerek hazırlanmadığını belirtmek isterim. Tamamen kendi takip ettiğim yayınevlerinin 2020'de yayımlayıp hak ettiği değeri görmeyen ya da benim okumak istediğim kitaplarından oluşan bir liste. Bu sene okuduklarım hakkında bir liste daha yapmayı planladığım için onları bu listeye almadım.

Not: Önerilere açığım, tek şart kitabın 2020 yılında yayımlanması. Yeterince öneri gelirse ya da ben gözden kaçırdığım kitaplara rastlarsam ikinci bir liste yapacağım. 

CAN YAYINLARI

Mavi Bilet - Sophie Mackintosh

Atmaca - Hikmet Hükümenoğlu

Karanlık Dükkanlar Sokağı - Patrick Modiano

XX’in Erkek Kardeşiyim - Fleur Jaeggy

Kurosawa'nın Raşomon'u - Paul Andre

Ve Diğer Kutsal Şeyler - Selim Bektaş

Delibo - Murat Uyurkulak

Gerçek Bir Polisin Çilesi - Roberto Bolano

Dünyayı Düzeltmek - A. Adnan Adıvar

Hayalperest Ölünün Şarkıları - Thomas Ligotti

Arkadaşlarım - Emmanuel Bove

Ağabey - Mahir Güven

Devamsız - Şengül Can

Aşka Susamış - Yukio Mişima

METİS YAYINLARI

Hayal Bile Edemeyeceğimiz Varlıklar Kitabı - Caspar Henderson

İroni - Vladimir Jankelevitch

Zamana Düşüş - Emil Michel Cioran

Yeni Sağ Radikalizmin Veçheleri ve Geçmişin İşlenmesi Ne Demektir? - Theodor W. Adorno

Siyah Deri, Beyaz Maskeler - Frantz Fanon

Hayvan Müzesi - Carlos Fonseca

YAPI KREDİ YAYINLARI

Kadınlar, Sanat ve İktidar - Linda Nochlin

Mandelştam’ın Son Günleri - Venus Khoury-Ghata

Bir Hikaye - Boris Pasternak

Selçuk Baran’ın kitapları

Kocamın Adı Ağzımın Tadı - Esra Erdoğan

Gömleği Yalnız - Mustafa Şahin

Sığınmacı Devrimi Son Göç Dalgası Dünyayı Nasıl Tümüyle Değiştirdi? - Marc Engelhardt

Mesafenin Şiddeti - Yalçın Tosun

Lise Öğretmeni Pedersen’in Ülkemize Musallat Olan Büyük Siyasi Uyanışa Dair Anlatısı - Dag Solstad

Bir Kılıç Üzerine Çıkarsamalar - Claudio Magris

Yüklerin En Değerlisi - Jean Claude Grumberg

İLETİŞİM YAYINLARI

Lezzet Fetihleri Üç Büyük Baharat Kentinin Yükselişi ve Çöküşü - Michael Krondl

Ömer Paşa - İvo Andriç

Kabul Görmüş Kanaatler Sözlüğü - Gustave Flaubert

Osmanlılarda Esrar ve Esrarkeşler - Onur Gezer

Ceza Kanunu, 353. Madde - Tanguy Viel

Yunan Mitolojisi - Anna Milbourne,Louie Stowell

Ayağın Hikayesi ve Diğer Fanteziler - J. M. G. Le Clézio Clezio

Diyanet Türkiye Cumhuriyeti'nde Dinin Tanzimi - İştar Gözaydın

Bir Kadını Öldürmeye Nereden Başlamalı - Hatice Meryem

Hayali'nin Tesadüfleri - Bora Abdo

Sabitalem Mahallesi - Eyüp Aygün Tayşir

JAGUAR KİTAP

Evler, Cinler, Perdeler - Lyudmila Petruşevskaya

Jamaika’da Bir Fırtına - Richard Hughes

On Sözcükte Çin - Yu Hua

Elden Düşme Dünya - Wilhelm Genazino

Bayan Caliban - Rachel Ingalls

Cam Arılar - Ernst Jünger

Günler Aylar Yıllar - Yan Lianke

İTHAKİ YAYINLARI

Kızların Suskunluğu - Pat Barker

Ay Işığında Sancı - Doğan Ateş

Ağız - Kaan Koç

Sütçü - Anna Burns

Beni Nereden Vuralım? - Zeynep Tuğçe Karadağ

Aynada Yürüyen Sesler - Mehmet Özkan Şüküran

Türbülans - Naile Dire

Yokuş Aksanı - Mizgin Bulut

Oğlan Çıkmazı - Oğulcan Kütük

Dış Kapının Mandalı - Arzu Uçar

Taştaki Dikiş İzi - Devrim Horlu

YEDİ

Koruyucu - Graham Norton

Kaplumbağa Günlüğü - Russell Hoban

Tropik Güncesi- Álvaro Mutis

Notos Kitap

Serbest Kürsü - Alejandro Zambra

Aramızda Bir Bahçe Yakınlığı - Çiyil Kurtuluş

Akıp Giden Günlerimiz - Özcan Yılmaz

Everest Yayınları

Hayalet Işık - Pierre Drieu La Rochelle

Ağırküre - Öznur Yalgın

Her Kötü Geceden Sonra - Baran Güzel

Lojman - Ebru Ojen

Kendinin Ağacı - Seyyidhan Kömürcü

Her Kabilenin Bir Endişesi - Emirhan Burak Aydın

Sırdaş Trompet - Leonora Carrington

Ahmakiye - Bir Şehrin Tarihi - Mihail Saltıkov Şçedrin

Uyku Tanrısının Evi - Anna Kavan

Bir Günü Bitirme Sanatı - Banu Özyürek

Hüsniye Hanımın Ağzı - Ferat Emen

Ayrıntı Yayınları

Eleştiri Nedir? / Kendilik Kültürü - Michel Foucault

Ağaçlar - John Fowles

Biricik Hikaye - Julian Barnes

Eğitim Üzerine - Zygmunt Bauman

Yüz Kitap

Nevada- Claire Vaye Watkins

Paris Yayınları

Dünyaya Açılan Kapı - Emma Reyes

Ölü Beyaz Adamlar - Matt Burriesci

Huitzilopochtli’nin Sofrası - Özdeniz Pektaş

Bana Zebra Deyin - Azareen Van Der Vliet Oloomi

Yorumlar